Nordsjællands Korskole

Syng i kor

Hørsholm Kirke er en del af korsamarbejdet Nordsjællands Korskole.  Syv sogne i Fredensborg Provsti er gået sammen om at tilbyde alle børn i området fra 5 år til 9. klasse den allerbedste sangundervisning. Vi ønsker at give børnene mulighed for at lære at udtrykke sig gennem stemmen, lære om musik og få en masse gode oplevelser sammen med andre børn.

I Hørsholm Sognegård øver:

Nordsjællands Juniorkor, som er børn fra 4.-6. klasse. Korleder er Cille Buch og koret øver torsdage kl. 16.30-18.00.  Første gang er torsdag den 18. august.

Der er også et nyoprettet juniorkor i Kokkedal Kirke om onsdagen kl. 16-18.30. Første gang er 31.august.

Det koster 800 kr om året at gå i Juniorkoret.

Nordsjællands Spirekor har traditionelt haft til huse i Hørsholm Sognegård men i år er det populære Spirekor flyttet til Rungsted Kirke. Det er stadig Cecilie Reib og Rosa Dein, som underviser.

Nordsjællands Korskole øver følgende steder:

Nordsjællands Børnekor er for børn i 1.- 3. klasse . Der øves i Egedal og Asminderød.

Nordsjællands Ungdomskor er for unge 7.- 9. klasse. Der øves i Asminderød.

Nordsjællands Spirekor er for børn fra 5 år til og med 0. klasse. Der øves i Humlebæk eller Rungsted.

Nordsjællands Juniorkor er for børn i alderen 4.- 6.klasse. der øves i Kokkedal eller Hørsholm.

Læs mere om hele korsamarbejdet her.

Spørgsmål vedr.  tilmelding kan stille til Majbrit Scholler på masc@km.dk  eller telefon 3070 2770  (Tirsdag til fredag kl. 10 – 14).